گزارش صعود قله برم فیروز 1399/10/17

روز چهارشنبه ۱۷ دی ماه طبق قرار قبلی با سیزده نفر از همنوردان ساعت ۴ و ۲۰ دقیقه صبح پس از تجمع در فلکه قصرالدشت به سمت سپیدان حرکت کردیم .
۳ نفر از دوستان با وسیله شخصی آمدند.
حدود ساعت ۶:۳۰ به راهدارخانه شکرک رسیدیم و پس از آماده شدن ، با توجه به یخ زدگی مسیر از همان ابتدا ، کرامپون ها را نصب نموده و در ساعت هفت پیمایش را به سر قدمی خانم طایی صفت آغاز کردیم در کنار چشمه ، کرامپون ها را باز کردیم و مسیر را ادامه دادیم پس از عبور از شیبی نسبتا تند به برم نزدیک شدیم ، برم کاملاً یخ زده بود و سطح آن از برف پوشیده شده بود .
پس از اندکی استراحت از روی برم مسیر را ادامه دادیم ،وزش باد کم بود با سرعتی یکنواخت مسیر را طی کردیم و حدود ساعت ۱۱:۴۵ به قله رسیدیم.
پس از گرفتن عکس یادگاری و تماشای قلل زیبای دنا که با توجه به پاکی هوا قابل رویت بودند ساعت ۱۲ مسیر فرود را در پیش گرفتیم‌
در مسیر بازگشت طبق صلاحدید سرپرست در محلی که وزش باد کمتر بود به صرف ناهار و تجدید قوا پرداختیم . آقایان صفائیان و علمدار زحمت برف‌ کوبی را برعهده داشتند البته با توجه به اینکه دو هفته از بارش برف می‌گذشت حجم آن اندک و بیشتر یخ زده بود.
ساعت ۲ در کنار برم فیروز مجدداً استراحت کوتاهی داشتیم و تنقلاتی صرف نمودیم. مسیر را به سمت پایین ادامه دادیم و ساعت ۴ بعد از ظهر به راهدارخانه رسیدیم.
پس از تعویض کفش ها به سمت شیراز حرکت کردیم و در نهایت ساعت ۶:۳۰ به شیراز رسیدیم .
با سپاس فراوان از سرپرست محترم برنامه جناب آقای احسان فهندژ و جناب آقای علمدار که در طول مسیر با راهنمایی های خوبشان مایه آرامش خاطر ما بودند ؛ و سپاس فراوان از حضور دلنشین همنوردان عزیز.

جهت دیدن عکس و کلیپ زیبای این صعود به پیج اینستاگرام باشگاه به آدرس tabiat.doost@ مراجعه فرمایید

 

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام