گزارش پیمایش قله دلو 1399/10/28

روز یکشنبه ۲۸ دی ماه تعداد۱۶ تن از همنوردان ( بانوان ۷نفر ، آقایان ۹ نفر )راس ساعت ۶:۲٠ صبح از محل تجمع مقابل پلیس راه قدیم بوشهر عازم سیاخ دارنگون و منطقه دلو شدیم.ساعت ۷:۲٠ به محل مورد نظر رسیدیم ،ماشین ها را پارک و پیمایش را آغاز کردیم.هوا در منطقه، کاملا ابری بود و باران شروع به باریدن گرفت .پس از گذشت سی دقیقه به چندین چشمه رسیدیم، دوستان آب برداشتند و مسیر را به سرقدمی خانم طائی صفت به سمت تنگ خانی ادامه دادیم. در راه بارش باران ،برف،تابش کم جان نور خورشید،ظهور رنگین کمان و وزش باد را تجربه کردیم.
در طول مسیر درختچه های پر و پیمان کیالک از چشم ما دور نماند و مشت های خود را از این میوه ی وحشی پر کردیم.در میانه راه عکس دسته جمعی گرفتیم و پس از گذشت دو ساعت به کلبه ای در نزدیکی چشمه اومجگاه رسیدیم و همانجا توقف کردیم. حوالی ساعت ده صبح صبحانه را میل کردیم که برف دوباره شروع به باریدن کرد.با تصمیم سرپرست از صعود به قله اجتناب کردیم و با درست کردن آتش به دور آن حلقه زدیم و با چای ، نوشیدنی ، خاطره و لطیفه سرگرم شدیم و از هم نشینی لذت بردیم.حوالی ساعت ۱۴ ناهار را صرف کرده و راس ساعت۱۵:٠۵ عزم رفتن کردیم.
پوشش دشت گواه از زمستان داشت و رگه هایی از پاییز با برگ های زرد و نارنجی هنوز بر روی زمین خودنمایی میکرد.دوباره آب برداشتیم و از پایین چشمه و از مسیر دیگر باز گشتیم و یک ساعت و نیم بعد سوار بر ماشین به سمت شیراز حرکت کردیم.

سرپرست کل: آقای علیرضانیکزاد
سرپرست بانوان و سر قدم: خانم مهناز طائی صفت
عقب دار: آقای مسعود زارعی
عکاس: آقای عباس میر شمسی

گزارش از: خانم محبوبه محمدی

“جهت دیدن کلیپ این برنامه به پیج باشگاه در اینستاگرام به آدرس tabiat.doost@ مراجعه فرمایید.”

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام