گزارش تاسیس خانه هلال

گزارش تاسیس خانه هلال در محل باشگاه کوهنوردی و صعودهای ورزشی طبیعت دوست شیراز

 

چندی پيش باشگاه طبيعت دوست به عنوان خانه داوطلبان هلال احمر  انتخاب شد و آقای رجبی مسوولیت و هماهنگ کننده گی خانه داوطلبین هلال باشگاه را عهده دار شدند .
طی این مدت بالغ بر ۶۶ نفر از اعضا باشگاه در این طرح عضو گردیدند و در فعالیت هایی از جمله طرح آمران سلامت و… شرکت نمودند و حضوری فعال و مستمر، در سوانح مختلف داشتند.

روز پنج شنبه تاریخ ۹۹/۱۱/30 در راستای بازديد از خانه طبيعت دوست شیراز توسط مسئولین سازمان هلال احمر تهران و فارس ، طي مراسمي  اين باشگاه بصورت رسمی به عنوان خانه هلال شيراز معرفي شد
شايان ذكر است كه خانه هلال در اصل خانه هلال احمر و زير نظر جمعيت هلال احمر خواهد بود.

 

در اين مراسم جناب آقاي دكتر قوسيان(دبير هلال احمر كشور) آقای دكتر شريفي (معاون منابع انساني و پشتيباني جمعيت هلال احمر كشور) آقاي مؤمني (معاون كاركنان حفاظت هلال احمر) آقاي درويشي (مدير عامل هلال احمر استان فارس) آقاي دكتر رشيدي (رئيس هلال احمر شهر شیراز ) دكتر قهرماني(معاون هلال احمر فارس)،آقاي افضلي(مشاور و جانشين مديريت هلال احمر فارس)آقای دكتر ايراني(معاون درمان و توانبخشي هلال احمر استان فارس) خانم مجاوري(مسوول روابط عمومي هلال احمر فارس)  حضور داشتند و در نتیجه این بازدید محيط باشگاه طبيعت به عنوان خانه هلال برگزیده شد.

در اين مراسم آقاي اكبر ابراهيمي مدير عامل باشگاه طبيعت دوست ضمن خیر مقدم به مسئولین سازمان هلال احمر؛ از این اقدام بشر دوستانه و استقبال اعضاء باشگاه ابراز خرسندی نمودند و آن را گامی موثر در فعالیت های امداد رسانی دانستند .
ایشان رزومه ی مختصری از پیشینه باشگاه طبیعت دوست و فعالیت اعضاء آن ارائه دادند و تعداد اعضاء باشگاه را بالغ بر ۴۰۰ نفر عنوان کردند که هر عضو میتواند به امدادگری فعال تبدیل گردد.
همچنین در خصوص تیم امداد و نجات که در سال ۱۳۷۲ تشکیل گردید و از فعالان این عرصه آقای هاشم کشاورز که جزء اولین نفرات در این تیم بودند و آقای مسیح الله باقری؛ هر دو از پیشکسوتان باشگاه نام بردند که سالهای متمادی عضو جمعیت هلال احمر بوده و الگویی ارزشمند برای امدادگران‌ بوده اند و خدمات ارزنده ای را خالصانه و بی ادعا به آسیب دیدگان ‌ارائه دادند که نمونه بارز آن را سانحه هواپیمایی در یاسوج برشمردند.
همچنین ایشان از سوانح کوهستان و تجهیزات تخصصی امداد رسانی صحبت کردند و لزوم مساعدت و همکاری مسوولین محترم را یادآور شدند تا در مواقع لزوم تیم امداد رسانی کارآمد و ایمن در حوادث پیش رو حاضر گردد.
جناب آقای کشاورز نیز در صحبت هایشان‌ به تائید سخنان آقای ابراهیمی به این مهم تاکید کردند و خواستار توجه ویژه مسئولین به بخش امداد و نجات کوهستان شدند و نقاط قوت و ضعف و چالش هایی که جمعیت هلال احمر و امدادونجات کوهستان با آن روبرو هستند را عنوان نمودند .
آقای مسیح الله باقری نیز اضافه نمودند در راستای ایجاد انگیزه به امدادگران و داوطلبین، تجهیزات فنی و تخصصی در اختیار شان قرار گیرد.

در ادامه؛ دبيرکل جمعيت هلال احمرکشور بيان داشتند كه به زودي باشگاه به ملزومات امداد و نجات تجهيز خواهد شد، و مقرر گردید همکاری های دوجانبه و پیگیری ها توسط خانه هلال باشگاه صورت پذیرد .

در پایان مراسم ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی ، پذیرایی از مهمانان صورت پذیرفت

امید ؛ با همکاری اعضا محترم کوهنوردی، این خانه، جهت خدمت صادقانه به هموطنان عزیز خصوصا هم استانی های گرامی تبدیل گردد.

 کلیپ مختصری از فعالیت‌های خانه هلال باشگاه طبیعت دوست را می توانید در پیج باشگاه در اینستاگرام به آدرس tabiat.doost@ مشاهده بفرمایید

 

 

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام