گزارش صعود به قله کلونچین ۳۱تیرماه 1400

بنام خداوند یکتا

 

گزارش برنامه :

 

کلونچین بلندترین قله کوهستان زرد کوه از رشته کوه زاگرس واقع در شهرستان کوهرنگ و استان چهار محال بختیاری با ارتفاع 4221 متر یکی از 1515 قله بسیار برجسته جهان به شمار میرود.رشته کوه زرد کوه سرچشمه اصلی زاینده رود و کارون می باشد و قلل مرتفعی همچون کینو , هفت تنان , شاه شهیدان , زرده , چری و …. را در بر میگیرد.همچنین یخچال ایلوک که طویل ترین یخچال طبیعی ایران است در این رشته کوه قرار دارد.

چهارشنبه مورخ 30 تیرماه 1400 به سرپرستی نیک مرد کوهستان بهروز پایداری از میعادگاه همیشگی محبتش میدان ابوالکلام به ساعت مهربانی 8 بامداد با یک دستگاه اتوبوس 38 تن همنورد عاشق به قصد زیارت بارگاه کلونچین حرکت کردیم . 10 تن از این عاشقان بانوان مهر و 18 تن دیگر مردان راه بودند .

حدود ساعت 14 استراحتی کردیم و قوتی از مهربانی و دوستی کنار یکدیگر تناول نمودیم و شربتی بس گوارا از دستان پر مهر جناب اکبر ابراهیمی ریاست محترم باشگاه نوشیدیم , حدود ساعت 5 بعد از ظهر به ورودی پلیس راه شهر کرد رسیدیم و تیره بختانه با ممانعت پلیس راه برای ورود به شهر مواجه شدیم , هرچند که ما برگ تردد داشتیم , با درایت بزرگ مردانمان ( اکبر ابراهیمی و بهروز پایداری ) توانستیم از این بند هم بگذریم درود و درودها به شرافت و مهربانیتان , حدود ساعت 10 شب با دو دستگاه مینی بوس به ورزشگاه محل اسکان در شهرستان چلگرد رسیدیم و چادرها را بر پا کردیم البته با توجه به ممانعت پلیس راه 4 ساعت از برنامه اصلی عقب بودیم .

 

چند ساعتی را استراحت کردیم هرچند که بزرگ مرد گروهمان بهروز پایداری , همین چند ساعت را هم به صحبت کردن با رانندگان نامهربان مینی بوسها و سرایدار سختگیر ورزشگاه گذراند تا همنوردانش اسوده باشند , درود و درود بر تو و مهربانیت . ساعت 3 بامداد با زمزمه باران سوار بر دو عدد نیسان در پیچ و خم جاده خاکی به راه افتادیم و حدود ساعت 4:30 بامداد به ابتدای مسیر دره کل خدنگ رسیدیم .

گروه عاشقان به سرقدمی نامدارقنبری و هدایت شهروز شهریاری و حمایت بهروز پایداری و اکبر ابراهیمی پای در مسیر قله عشق نهاد . ساعت 9 صبح کنار نهری پر از نور آفتاب که از دل سنگ و یخ بیرون می آمد صبحانه خوردیم و به سمت قله حرکت کردیم .

 

در طول مسیر از یخچالهای زیبایی عبور کردیم و شاهد خستگی و در راه ماندن همنورد عاشقمان بودیم که شانه هایش تاب سنگینی قله عشق را نداشت و تلاشهای یار جان , شهروز شهریاری و همت نیک مردانمان بهروز پایداری و اکبر ابراهیمی که مهربانوی کوه را به بارگاه کلونچین رهنمون شدند تا صعودمان را باشکوه و سرافراز در ساعت 12:45 دقیقه ظهر بر فراز قله زیبای کلونچین مهربانانه و در کنار یکدیگر جشن بگیریم .حدود ساعت13:30 عصر از قله به سمت دره حرکت کردیم و پس از یک ساعت ناهار را درکنار یکدیگر صرف نمودیم و در ساعت 19:30 عصر پس از 15 ساعت صعود و فرود در کنار یاران جان , نظاره گر غروب زیبای خورشید از بالای دره کل خدنگ بودیم و سوار بر نیسانها به قصد ورزشگاه حرکت کردیم .

 

شب را استراحت کردیم و به تدبیر بزرگ گروه جناب اکبر ابراهیمی به دلیل اضطرار شرایط بیماری مهربان بانوی کوه که با حمایت بی دریق همنوردان قله را صعود کردند صبح روز بعد با یک دستگاه ماشین سواری رهسپار شیراز شدند و سایر همنوردان هم ساعت 8 صبح با دودستگاه می نی بوس به محل پارک اتوبوس آمدند و ازآنجا به سمت شیراز حرکت کردیم و پس از صرف ناهار در ساعت 3 بعد از ظهر در کنار همنوردان مهر در شهرستان آباده حدود ساعت 7 عصر به شهرمان شیراز رسیدیم .

یاد عاشقانه مان به خیر

 

مربی برنامه: آقای اکبر ابراهیمی
مسئول فنی: آقای شهروز شهریاری

 

“جهت دیدن کلیپ این برنامه به پیج باشگاه در اینستاگرام به آدرس tabiat.doost@ مراجعه فرمایید”

 

 

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام