گزارش برنامه ترکیبی دو دره آب سفید و تامرادی 1400/4/11

بنام پروردگار یکتا

 

 

حرکت ساعت5:30 از میدان احسان

تعداد نفرات :13نفر، 5 نفر بانوان و8نفر آقایان

↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓

هر دو دره با فاصله اندکی از یکدیگر در استان چهار محال و بختیاری، شهر یاسوج قرار دارند، برای رسیدن به آب سفید هنگامی که از پلیس راه یاسوج- اصفهان –شیراز حرکت می کنیم به دوراهی می رسیم که سمت راست آن دشت جلیل و سمت چپ آن بابا میدان قرار دارد که از آنجا تا دره 20 دقیقه راه است.

پس از گذشتن از چهارمین تونل به قصابی می رسیم، ساعت 8:30 از آنجا با نیسان راهی مسیر دره شدیم و پس از طی کردن 30 دقیقه راه به روستایی به نام باباگوشی رسیدیم.

از آنجا تا اولین فرود یکساعت و ده دقیقه پیمایش داشتیم. به طور کلی دره 3 فرود داشت ؛ فرود اول که بلندترین آن بود دارای ارتفاعی حدود 15 متر می رسید.

ساعت خروج از دره 11:30 دقیقه بود.

سپس به سمت تامرادی راهی شدیم که از ابتدای جاده پر پیچ و خم آن، اطراف را سراسر درختان بلوط فراگرفته بود. مینی بوس در محل گارکینگ همگانی  که مقابل خروجی دره است برای وعده ناهار و پوشیدن وتسوت ها توقف کرد . پس از آمادگی تمامی اعضا  در حالی که ساعت به 14:00 رسیده بود ، با نیسان به سمت ورودی دره رفتیم و پس از 5 دقیقه پیمایش به ابتدای دره رسیدیم.

در آغاز آن  مسیر سرسره ای مانندی به طول 7 متر وجود دارد که مارا به حوضچه اول این دره می رساند.

آبی که از حوضچه اول به حوضچه دوم سرازیر می شود باعث ایجاد آبشاری به طول 5 متر شده است که ابتدای آن کارگاهی برای فرود مهیاست.

پس از دقایقی پیمایش در مسیر آب به آبشاری 6متری می رسیم که قابلیت سرخوردن،پرش و فرود را باهم دارد. به دلیل کم عمقی آب، کارگاهی به وسیله درختی سمت چپ آبشار ایجاد کردیم و فرود آمدیم.

پس از آن بایستی از مابین سنگ هایی که مسیر را اس شکل کرده اند گذر می کردیم. برای ایمنی بیشتر تا محل پرش، کارگاه درختی ایجاد شد.

برای آبشار نهایی که طولش به 23 مت می رسید، حدود 2 ساعت منتظر ماندیم تا گروه پیش روی ما گذر کنند. برای رسیدن به نقطه کارگاه باید دست به سنگ می شدیم که با حمایت از بالا با طناب ایمن شد و سپس با ایجاد لایف لاین به نقطه کارگاه رسیدیم ودر کنار آبشار فرود آمدیم.

پس از تعویض لباس ها و جمع کردن وسایل ساعت  به 19:30رسیده بود که به شیراز راهی شدیم.

بین مسیر توقفی برای صرف شام داشتیم و سرانجام در ساعت 14:40 نیمه شب به فلکه احسان رسیدیم و سفر پایان یافت

↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓

به سرپرستی : آقای آرین شیرازی

به مربیگری : آقای هاشم انتظاری

↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓

آدرس صفحه باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز  ← ← ← ←  tabiat.doost

↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓

 

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام