گزارش برنامه لرستان چهارشنبه ۳۱ فروردین لغایت ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

به نام خدا

 

چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۲ شب با یک دستگاه مینی بوس ایسوزو و ۸ نفر از همنوردان به قصد بازدید لرستان حرکت کردیم .

حدود ساعت ۵ بعد از ظهر ابتدای دره شیرز واقع در کوهدشت پیمایش خود را آغاز کردیم، دره ای با دیوارهای بلند و قائم و آبی که در پایین آن جریان دارد .

 

           

در ادامه راهپیمایی از دره به شگفتی دیگری به نام پل خدا که در آخر دره واقع شده است رسیدیم این پل در واقع تونلی ست که به صورت طبیعی توسط آب حفر شده و چون تنها نقطه ای ست که می توان از رود شیرز عبور کرد، آن را پل خدا نامیده اند.

پس از بازدید از دره و پل خدا به سمت مینی بوس حرکت کردیم حدود ساعت ۹ شب کنار مینی‌بوس و رودخانه کمپ کردیم و ۷ صبح به همراه لیدر، جهت بازدید دره خزینه به سمت خرم آباد رفتیم، دره خزینه دره ای شبیه گرند کانیون آمریکاست که بر اثر فرسایش طی سالیان دراز به وجود آمده است و رودخانه ای از میان آن عبور می‌کند که زیبایی اش را دوچندان کرده .

ساعت ۱۲ پس از بازدید دره خزینه به سمت خرم آباد رفتیم و در طول مسیر از آبشار آفرینه؛ که تلاقی آب و صخره و نمادی از آفرینش زیبای پروردگار است دیدن کردیم . همچنین از پل دختر و پل های باستانی آن دیدن کردیم .

در ادامه برنامه ، درساعت ۵ بعد از ظهر ابتدای دره پیازه مخمل کوه پیمایش خود را آغاز کردیم و ساعت ۹ شب به سمت خرم آباد حرکت کردیم.

پس از صرف شام و بازدید دریاچه کیو و مشاهده قلعه فلک الافلاک ( یادگاری با شکوه ،مانده از دوران ساسانیان ) در منزلی که در بام خرم آباد در نظر گرفته بودیم استراحت کردیم و صبح روز بعد به جهت بازدید آبشار بیشه به سمت شهرستان درود به راه افتادیم . پس از بازدید از آبشار بیشه، ساعت ۱۱ به سمت شیراز حرکت کردیم و برنامه زیبای لرستان در ساعت ۱ بامداد در شیراز به پایان رسید.

 

         

 

سرپرست برنامه : معصومه نعمت الهی

همنوردان : سید محمد حسن سعید ،فهیمه دهقانی کمارچی،ابراهیم ضرغامی ،محمد هادی قاسمیان محمدرضا درودی

سید فاطمه میراحمدی،مژگان جوینده ،معصومه نعمت الهی ،زهرا شهسوار ،علیرضا حکیم الهی

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام