گزارش برنامه سد لفور مازندران بامداد چهارشنبه ۴ الی 7 خرداد ۱۴۰۱

به نام خداوند بخشنده مهربان

 

بامداد چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ با یک دستگاه ایسوزو با همراهی ۱۰ نفر از همنوردان به قصد روستای لفور حرکت کردیم. این روستا در شهرستان سواد کوه شمالی در استان مازندران واقع گردیده و دارای جاذبه های گردشگری و آبشارهای متعددی است .

حدود ساعت ۷ بعد از ظهر کنار دریاچه سد لفور کمپ برپا گردید و مستقر شدیم .

سد لفور در دل جنگل لفور، منظره‌ای زیبا و دل‌نواز را پیشکش افراد عاشق طبیعت‌ می‌کند .مسیر رفتن به سد لفور نیز به‌نوبه‌ خود زیبا است و از دل جنگل‌ها و چشمه‌ها و آبشارهای كم‌نظیر می‌گذرد.

باران بسیار لطیفی می‌بارید و پس از صرف شام همنوردان استراحت نموده و صبح روز بعد حدود ساعت ۱۰ پس از صرف صبحانه به قصد بازدید آبشار اسکلیم حرکت کردیم.این آبشار آهکی و شگفت انگیز در میان جنگل‌های لفور واقع گردیده و در دامنه‌ تپه‌ای جنگلی و سرسبز از کوه‌های هیرکان قرار دارد و برای رسیدن به آن باید کمی جنگل‌ پیمایی کنید. این آبشار به سبب آهکی بودن و به‌خاطر داشتن املاح آهکی، خواص درمانی فراوانی دارد .

در طول مسیر چندبار از مسیر آب عبور کردیم و با وجود بارندگی حدود ظهر به آبشار رسیدیم و پس از بازدید آبشار به سمت روستا حرکت کردیم .

در طول مسیر به دلیل بالا آمدن آب مجبور شدیم تغییر مسیر بدهیم و از مسیر جنگل به روستا برگردیم و با چالش گلی بودن فضای جنگل و شیبهای تند آن روبرو شدیم.

                                                           

حدود ساعت ۹ شب به روستا رسیدیم و پس از صرف شام و حمام و استراحت در منزلی که خانواده ای که با حمایت تیم از جنگل خارج شدند در اختیار ما قرارداده بودند . صبح روز بعد پس از صرف صبحانه به سمت آبشار ترز حرکت کردیم. آبشار ترز یکی از این جاذبه‌ها و مقصدهای طبیعت‌گردی و جنگل‌پیمایی است، این آبشار در مناطق مرتفع لفور جای گرفته است. برای دسترسی به این آبشار باید از میان جنگل‌های هیرکانی و حاشیه رودخانه بابلرود عبور کنید.

پس از عبور از پل چوبی که روی رودخانه قرار داده شده بود و تماشای آبشار به سمت منطقه هفت آبشار حرکت کردیم که یک منطقه توریستی می‌باشد.هفت آبشار سوادکوه از زیباترین جاذبه‌های مازندران هستند. این آبشارهای پلکانی در نزدیکی شهر بابل قرار دارند.

بعد از بازدید آن منطقه به طرف شیراز حرکت کردیم و بعد از ظهر روز شنبه شیراز بودیم .

 

سرپرست برنامه : معصومه نعمت الهی 

همنوردان : سهراب جعفری ، علیرضا حکیم الهی ، محمد حسن سعید ، فهیمه دهقانی کمارجی ، باران رضوی ، سید امیر دستغیب ، محمد ابراهیم اسفندیاری ، مرجان فروغی ، ایمان پرمون ، زهره مومن

 

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام