گزارش صعود به قله شاه البرز در ۱۴ تیرماه الی 17 تیرماه 1401

به نام خداوند زیبایی ها

شامگاه روز سه شنبه مورخ ۱۴ تیرماه ۱۴۰۱ همه همنوردان شامل ۴۲ نفر طبق اعلام سرپرست برنامه راس ساعت ۲۳ در میدان ابوالکلام جمع شدیم .

پس از آمدن اتوبوس و جا دادن کوله ها ساعت ۱۲ شب عازم طالقان روستای مورد نظر خود جهت صعود شدیم.

شب آرامی سپری شد و دوستان استراحت کردند تا اتوبوس صبح ۱۵ تیرماه و ساعت ۹ برای صرف صبحانه ۳۰ دقیقه ای توقف کرد .

پس از صرف صبحانه اتوبوس به مسیر خود ادامه داد تا اینکه در ساعت 17 به طالقان رسیدیم و در میدان اصلی که دارای سرویس بهداشتی بود اسکان کرده و چادرها برپا شد .

با تدبیر سرپرست و همدلی همنورد فرهنگی گروه سرکار خانم شبانی با استخر و سونای مجموعه نزدیک کمپ صحبت شد تا فردا بعد از صعود ، تنی به آب بزنند و خستگی صعود را از تن به در کنند .

پس از صرف ناهار و به عبارتی شام همنوردان با هم به صحبت و گپ و گفت پرداختند تا در نهایت از طرف سرپرست گروه جناب آقای بهروز پایداری اعلام گردید که همنوردان ساعت ۱ بامداد روز پنج شنبه مورخ ۱۶ تیرماه بیدارباش و ساعت ۲ اولین گروه با یک دستگاه نیسان عازم روستای حسنجون جهت انجام صعود شوند و گروه دوم نیز ساعت ۲:۳۰ به محل مورد نظر رسید و پس از گرم کردن و اعلام وظایف هر نفر از طرف سرپرست ، صعود ساعت ۲:۴۵ دقیقه در هوایی مطبوع و شبی پرستاره و آسمان صاف دامنه البرز شروع گردید .

ابتدای مسیر با پاکوبی مشخص شروع و به کوچه باغ هایی زیبا منتهی گردید که با جان و روح انسان بازی میکرد و همگی منتظر برگشت و دیدن مناظر زیبایی که بعلت شب نتوانسته بودیم حظ کامل را ببریم بودند .

خلاصه با پیمودن کوچه باغ های گوجه باغی و گیلاس و درختان تناور گردو و چند پل چوبی کوچک و بزرگ و همزمان صدای موسیقی رودخانه و آب به شیبی نسبتا تند رسیدیم از اینجا وارد مرحله جدیدی از صعود شدیم و با درایت سرپرست و سرقدم برنامه تمام گروه شاداب و سرحال شیب را عبور و در بالای مسیر با تعویض لباس و خاموش کردن هدلامپ به علت طلوع آفتاب عالم تاب خستگی در کرده و آماده حرکت شدند.

خلاصه پس از چند پیچ و شیب منفی و مثبت به دشتی سبز رسیدیم و با دیدن چشمه و چند اسب سرحال و سرمست و گرفتن عکس های یادگاری عازم بالادست و محل اسکان عشایر شدیم .

با گذر از کنار آنان و سلام و خسته نباشی متقابل ادامه داده تا در محلی مناسب و با دستور سرپرست و شکستن کمر مسیر ساعت ۱۰ صبحانه صرف و سرحال و شاد ادامه مسیر داده.

لازم به توضیح است که یک محل اسکان عشایر دیگر هم در بالادست وجود دارد که میتوان آب مورد نیاز صعود را تامین نمود که بعلت عوض شدن مسیر رودهای جاری جابه جا میگرد خلاصه در ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه با عبور از یال منتهی به قله بر بلندای البرز پرغرور رسیدیم .

همه شاد و مسرور با تبریک و گرفتن عکس یادگاری شادیمان را قسمت کردیم و دوباره عزم فرود و رسیدن به دامنه کردیم و نهایتا ساعت ۲۰ اولین گروه از همنوردان در محل هماهنگی با نیسان پیمایش خود را تمام و تیم دوم به علت درد زانوی یکی از همنوردان ساعت ۲۱:۳۰ به صعود خود خاتمه داد و همگی صحیح و سالم ساعت ۲۴ آماده عزیمت به شیراز شدیم و نهایتا روز جمعه مورخ ۱۷ تیرماه ساعت ۱۷،همنوردان جان شامل ۱۶ بانو و ۲۶ آقا در میدان ابوالکلام شیراز از هم خداحافظی و راهی زندگی شهرنشینی گردیدند تا شاید دوباره کوه و صعود و همنوردی آنان را دور هم جمع نماید.

 

 سرپرست برنامه: جناب آقای بهروز پایداری

مربی : سید رسول علمدار

 مسئول بانوان : سرکار خانم بردو

 سرقدم : سعید شکری

راهنما : شهروز شهریاری

 عقبدار: صادق صالحی

تهیه عکس و فیلم : غلامحسین رحمانیان

 تهیه گزارش و مسئول ناوبری : ایمان زارع

 مدیریت محترم باشگاه: جناب اکبر ابراهیمی

همنوردان :

آقایان : سعید شکری-محمد حسین زارع-رسول علمدار-نجف علی زارع-علیرضا آیدینی- ایمان زارع-اسماعیل عوض پور-حمید فرهنگیان-محمدهادی کریمی-غلامحسین رحمانیان-نعمت الله مظفری-محمدرضا یوسفی نژاد-امید بنائیان جهرمی-صابر کشاورز-هوشنگ صالحی-رضا شهریاری-حسن علی مختاری-محمد تقی زاده-صادق صالحی-اکبر ابراهیمی-علیرضا نیک زاد-عباس قائدی-محمد مومنی-ابراهیم رجبی-امید طیبی

بانوان : لیلا بردو-لیلا شریعتی-محبوبه صالحی-معصومه فرزانه-نسرین کشاورز- توران شجاعی-لیلا صنیع شرقی-مریم پیدایی-مریم سعادت-زهرا اکبرنیا-عاطفه فانی-فریده یگانه جو-سوسن کاظمی-معصومه یگانه جو-شهربانو شبانی- زهره شریفی عراقی

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام