گزارش برنامه صعود به قله قبله در تاریخ 1401/12/12

به نام خداوند یکتا

 

قله قبله در روستای کیان آباد در قسمت جنوبی شهر شیراز قرار دارد که به قله کیان آباد نیز معروف است . این قله در امتداد خط الرأس قره باغ می باشد .

  • پوشش گیاهی : بادام کوهی ، ارژن، گون ، انجیر

  • مدت زمان پیمایش : ۷ ساعت

  • ارتفاع قله : ۲۴۸۰ متر

روز جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ طبق برنامه ی اعلام شده تعداد از همنوردان شامل ۱۶ تن بانوان و ۱۴ تن آقایان همگی رأس ساعت ۶:۳۰ صبح در چهار راه زندان گرد هم آمدیم و با وسیله نقلیه شخصی به سمت روستای کیان آباد و نقطه ی شروع پیمایش حرکت کردیم . ساعت ۷:۳۰ پس از رسیدن و پارک خودروها، پیمایش را آغاز کردیم . پانزده دقیقه پس از شروع پیمایش همگی عکس دسته جمعی گرفتیم و سپس مسیر را ادامه دادیم .

از همان ابتدای راه ، شیب ملایمی بود که رفته رفته تندتر می شد . هوا آفتابی بود و معتدل ، از سرما و برودت خبری نبود و پوشش گیاهی منطقه نوید بهار زودرس  را می داد . ساعت ۹ با تصمیم سرپرست سرکار خانم رضوانی محلی را انتخاب کردیم و صبحانه صرف شد ، پس از صرف صبحانه آقای علی همتی نکاتی را در مورد ردیابی فرد گم شده از طریق جی پی اس موبایل به ما آموزش دادند و بسیار مفید بود .

ساعت ۹:۴۰ دقیقه همگی حرکت را از سر گرفتیم و مسیر را ادامه دادیم . شیب کمی تند تر شد و در راه ، قله دلو واقع در منطقه سیاخ دارنگون نیز دیده می شد . در نهایت ساعت ۱۱ به قله رسیدیم ، عکس گرفتیم ، ساعتی ماندیم و با پخش موزیک همگی شادی و پایکوبی کردیم و سبکبار ساعت ۱۲:۱۵ دقیقه عزم بازگشت از قله کردیم .

خانم رضوانی سرپرست محترم و مسئول فنی برنامه آقای شهروز شهریاری مسیر متفاوتی را برای برگشت در نظر گرفتند . بعد از ۲ ساعت و نیم پیمایش به یک منطقه ی سرسبز با درختان انجیر رسیدیم . ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه بود و ناهار را در کنار هم خوردیم و با حرکات موزون و موزیک مشغول شدیم و یک ساعت بعد راس ساعت ۱۵:۴۵ مسیر برگشت را ادامه دادیم .

به محلی رسیدیم که پر از گل های زرد کوچک بود ، همنوردان مشتاق با این گل های زیبا عکس گرفتند و در نهایت ساعت ۱۷ به نقطه ی شروع رسیدیم و برنامه یک روزه ی صعود همراه با ایمنی ، خوشحالی و سلامت کامل پایان پذیرفت .

 

سرپرست برنامه : سر کار خانم لیلا رضوانی

مسئول فنی و سر قدم آقایان :  آقای شهروز شهریاری

سر قدم بانوان : خانم فریده یگانه جو

عقبدار : آقای علی همتی

عکاس برنامه : آقای غلامحسین رحمانیان

تهیه گزارش برنامه : خانم محبوبه محمدی

همنوردان :

محمد جواد عطروش – محمد هادی کریمی – مسلم دشتستانی – سید محمدرضا صوفی – سروش موسوی – محمد اسمعیل فضیلت معدلی – علی همتی نیا – رسول کازرونی – غلامحسین رحمانیان – مصطفی بهادری جهرمی – شهروز شهریاری – محمد برزگر – حسینعلی مختاری – مرتضی الهی – محمد پیروی – محبوبه محمدی – معصومه یگانه جو – سارا فخاری – الهام فرمانی – بهار اژدری – محبوبه عشقی – سید معصومه تقوی نسب – مریم خوشبویی جهرمی – سعیده ابطحی – آذر کار آزموده – سوره نعمتی – نرجس خاتون گلشن – زهره شریفی عراقی – فریده یگانه جو – فاطمه صالحی کلاهی

 

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام