گزارش برنامه صعود به قله شیرکوه1400/3/27

به نام پروردگار یکتا

روز پنج شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ راس ساعت ۱ ظهر به اتفاق جمع کثیری از اعضای باشگاه طبیعت دوست شیراز (۱۶ تن بانوان،۲۲ تن آقایان) بوسیله دو دستگاه مینی بوس از میدان ابوالکلام عازم استان یزد، شهر تفت، روستای ده بالا و قله شیر کوه شدیم پس از گذشت ۲ ساعت ونیم در محلی سرسبز توقف کردیم و ناهار صرف شد.
حوالی ساعت ۱۰ شب به روستای ییلاقی ده بالا رسیدیم، از اتوبوس پیاده و همنوردان از مغازه ها تنقلات و آب معدنی خریداری کردند،سپس به محل کمپ رسیدیم، چادرها را بساط،کوله های فردا را آماده و پس از صرف شام،گوش به فرمان سرپرست محترم آقای پایداری در چادرها به خواب فرو رفتیم.
بیدار باش صبحگاهی ساعت۳:۲۰ بامداد بود همگی به پا خواستیم،
چادرها را جمع و در مینی بوس گذاشتیم . در تاریکی قبل از طلوع خورشید و راس ساعت ۴:۱۰ صبح پیمایش را آغاز کردیم مسیر را از دره نجیب از سر گرفتیم ،صدای زوزه گرگ اولین نشانه حضور حیوانات در این منطقه بود. در میانه راه چندین توقف کوتاه داشتیم .
از شیب دره که گذشتیم پیمایش ملایم‌تر شد و در نهایت ساعت ۷:۳۰ صبح به محل پناهگاه رسیدیم و صبحانه صرف کردیم. ساعت ۸:۰۵ دقیقه حرکت را از سر گرفتیم. طبیعت زیبا چشم ها را نوازش میکرد و کوه زیبای طزرجان از نما و زاویه ای دیگر خودنمایی میکرد. گاه به پشت سر خود نگاهی می انداختیم و روستای سرسبز ده بالا با شیروانی های رنگارنگ به ما لبخند میزد. باد خنکی می وزید و آفتاب بر خلاف انتظار سوزان نبود و با ملایمت بر ما می تابید. مسیر اکنون بسان تپه های نه چندان بلندی پیش رویمان هموار بود.در میانه راه چند گروه یزدی، اصفهانی و در نهایت شیرازی دیدیم که از قله باز می گشتند.خوش و بشی میکردیم و راه خود را از سر میگرفتیم .
حوالی ساعت ۱۰:۳۰به قله رسیدیم ، در آن لحظه به غیر از ما گروه دیگری نبود، از فرصت استفاده کردیم و تا میتوانستیم عکس های دسته جمعی و فردی گرفتیم .
بعد از گذشت ۴۵ دقیقه دوباره به سمت پناهگاه بازگشتیم.استراحتی کوتاه کردیم و در نهایت حوالی ساعت ۱۴ نزدیک‌‌ یکی از چشمه ها توقف کرده و زیر سایه ای در میان دره ناهار صرف کردیم ، ساعت ۱۵ مسیر دره را پایین آمدیم و راس ساعت ۱۶:۲۵ دقیقه کنار مینی بوس ها بودیم به سرعت لباسها را عوض کردیم و سرحال و خوشحال از صعودی دلچسب و منظم سوار بر مینی بوس ها عازم شیراز شدیم . ساعت ۲ بامداد روز شنبه در میدان ابوالکلام بودیم و قصه ی این صعود و سفر؛ به شیرینی خاتمه یافت.

سرپرست برنامه:آقای بهروز پایداری
سرپرست بانوان:خانم رضوانی
مسئول فنی:آقای علمدار
سرقدم:آقای علمدار
عقب دار:آقای اسماعیلی

گزارش از:محبوبه محمدی

“جهت دیدن کلیپ این برنامه به پیج باشگاه در اینستاگرام به آدرس tabiat.doost@ مراجعه فرمایید”

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام