گزارش پیمایش مسیر دریاچه سوها به ابشار لاتون 1400/3/12

ظهر روز چهارشنبه۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۴۰ دقیقه با یک دستگاه اتوبوس و تعداد ۲۹ نفر شرکت کننده( ۱۷ نفر بانوان و ۱۲ نفر اقایان) از شیراز به سمت اردبیل حرکت کردیم تا اینکه ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه پنج شنبه به شهرستان نمین که میزبان یکی از شگفتی های استان اردبیل، دریاچه سوها است رسیدیم. دریاچه سوها در ۳۵ کیلومتری شرق اردبیل قرارداردو همچون نگینی در مناظر بدیع کوهستانی استان اردبیل خودنمایی می کند. پس از توقفی کوتاه برای اخرین خرید و مایحتاج دوستان به سمت روستای سوها حرکت کردیم. در ساعت ۱۵:۴۰ در ابتدای روستا تعدادی از شرکت کنندگان همراه با کوله پشتی هامان با وانت و عده ای هم پیاده به سمت دریاچه حرکت کردیم. هوا مه الود و با نم بارون همراه بود . در کنار دریاچه کمپ زدیم. لازم به یاداوری است که در این فصل به دلیل شرایط اب و هوایی انجا بهتر است کسانی که قصد طی کردن مسیر را دارندحتما از چادر دوپوش استفاده کنند. این منطقه محل رویش گلها و گیاهان فراوان مخصوصا گل بابونه وحشی است. پس از به پا کردن چادر ها همه دوستان در محیط اطراف دریاچه به گشت و گذار و گرفتن عکسهای زیبا مشغول شدیم .البته به دلیل مه غلیظ قادر به دیدن دریاچه نبودیم.
صبح روز بعد ،جمعه ۱۴ خرداد ماه در ساعت ۸:۵۰ صبح با لیدر محلی جناب اقای گنجی به سمت روستای لاتون حرکت کردیم. پیمایش این مسیر حدود ۷ تا ۸ ساعت طول میکشید ، طول مسیر پر از گل های وحشی بابونه ،توت فرنگی وحشی ،سنبله نقره ای با فراز و نشیب فراوان همراه بود که البته زیبایی وصف ناپذیری دارد وافراد عازم را مدهوش می کند.
پس از گذر از جنگل مه الود که به ارتفاعات تالش منتهی میشد حدود ساعت۰۰ :۱۶ به منطقه زیبای روستای لاتون رسیدیم. در انجا کمپ زدیم. هوا بسیار عالی به همراه مه کم بود و پس از اشنایی با مردم مهربان روستا با شیر گرم محلی پذیرایی شدیم.
صبح روز شنبه ۱۵ خرداد ماه ساعت ۹ صبح به سمت ابشار لاتون که با ۱۰۵ متر ارتفاع یکی از مرتفع ترین ابشارهای کشور محسوب می شود. حرکت کردیم . ابشار لاتون از قله اسپیناس سرچشمه می گیرد و پس از سرازیری به رودخانه لوندویل و درنهایت دریاچه خزر می ریزد.
مسیر پیمایش به سمت ابشار لاتون دارای طبیعت بکر با درختان میوه وحشی و حیات وحش غنی، از ویژگیهای منطقه به شمار می رود.
پیمایش این مسیر حدود ۴ ساعت
به طول انجامید مسیر پر از گل و شل بود بنابراین داشتن گتر لازم به نظر میرسید. بعد از رسیدن به ابشار لاتون و توقف ۲ ساعته به سمت روستای کوته کومه که به زبان تالشی یعنی خانه کوچک حرکت کردیم هوا بسیار گرم و شرجی بود و پیمایش امان حدود ۴ تا ۵ ساعت به طول انجامید. از روستای کوته کومه سوار اتوبوس شدیم و به سمت استارا حرکت کردیم ،در استارا بعد از یک توقف و استحمام گرفتن سوار بر اتوبوس به سمت شیراز حرکت کردیم و ساعت ۳۰ : ۱۸ روز یکشنبه ۱۶ خرداد ماه در میدان ابوالکلام سفر زیبا و پر از انرژی ما به پایان رسید.

سرپرست برنامه : جناب اقای ابراهیم اسفندیاری
🌸با تشکر از جناب اسفندیاری برای برنامه بسیار مفرح و خاطره انگیزه اشون

“جهت دیدن کلیپ این برنامه به پیج باشگاه در اینستاگرام به آدرس tabiat.doost@ مراجعه فرمایید”

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام