گزارش برنامه صعود به قله بل اقلید در تاریخ 17 و 18 شهریور 1401

به نام خداوند هستی بخش

 

کوه بل مرتفع ترین قله استان فارس و از مجموعه قلل طرح سیمرغ کوهنوردی ازمنطقه زاگرس مرکزی و بام استان فارس می باشد که در بخش مرکزی شهرستان اقلید واقع شده است.

پنجشنبه:1401/06/17

برنامه با حضور 12 نفر از همنوردان در ساعت 14:30بعداظهر از سیراز به سمت اقلید اغاز گردید.ساعت 19:00عصر به اقلید رسیدیم محل اسکان خانه کوهنورد اقلید در نظر گرفته شده بود. پس از پیاده روی کوتاه در پارک نزدیک اقامتگاه وصرف شام واماده کردن کوله ها ساعت 22:30 شب خاموشی اعلام شد.

جمعه:1401/06/18

ساعت 4:30 دقیقه صبح با مینی بوس حدود 9 کیلومتر جاده خاکی راطی کردیم و در ساعت 5:30 دقیقه به منطقه ای به نام سرداب در لایشکفت رسیده وبا تصمیم سرپرست محترم برنامه که مسیر دره لایشکفت (مسیر غربی) را برای صعود انتخاب نموده بودند پیمایش اغاز شد . طول مسافت پیمایشی از طریق لایشکفت حدود 5 کیلومتر است . بعد از پیمودن تقریبی 1:30 دقیقه به چشمه اول رسیدیم که اب قابل شرب داشت اما به دلیل اینکه اب اشامیدنی به همراه داشتیم وممکن بود اشامیدن اب برای اعضای تیم در طول مسیر مشکل ایجاد کند از آن آب استفاده نکردیم و بعد از استراحتی کوتاه به مسیرمان ادامه دادیم .
بعد از چشمه اول قرار داشت که ما با تصمیم سرپرست محترم برنامه از مسیر سمت راست صعود کردیم . مسیر سمت راست شیب کمتری دارد مقداری هم طولانی تر ولی فشار کمتری به تیم بری صعود می اورد و مسیر سمت چپ برای برگشت و فرود امدن انتخاب کردیم چون که دست به سنگ ندارد سریع تر هم ارتفاع کم می کند وراحت تر هم هست .
در طول مسیر تا رسیدن به جانپناه دسترسی به انتن تلفن همراه میسر نبود اما در ارتفاع جانپناه بل با ارتفاع 3550متر که روی یک گردن واقع شده است دسترسی به انتن برقرار شد .
کنار جانپناه نیز یک چشمه وجود دارد که خشک شده است .
سرویس بهداشتی وساختمانی برای تیم جهت صرف صبحانه واستراحت در جانپناه توقف 45 دقیقه ای داشت ساعت 9:30 به سمت قله حرکت کردیم . پس از 1.5 کیلومتر پیمایش که شیب به طور نسبی در این قسمت قدری بیشتر می شود .
ساعت 10:30صبح همگی اعضای گروه قله بل را با موفقیت صعود کردند .
حدود 40دقیقه در قله توقف داشتیم وپس ازان به سمت پایین حرکت کردیم و مسیر برگشت از قله را به سمت جانپناه ادامه دادیم .
ساعت 13:40به صرف ناهار واستراحت کنار چشمه اول توقف کردیم واز اب خنک چشمه برای نوشیدن استفاده نمودیم ودوباره بهپیمایش ادامه دادیم و ساعت14:45 دقیقه بعد از ظهر طبق پیش بینی سرپرست محترم بالخره به پیمودن 10 کیلومتر و حدود 9 ساعت از شروع این برنامه به پایان رسید.

 

سرپرست و مربی برنامه : عباس سعادت

همنوردان : مژده بردو ، مریم اعتماد ، معصومه جمالی ، میلاد یزدان پرست ، محمد حسین نجفی دیگه سرا  ، فاطمه اسکروچی ، مریم سعادت ، مینا مصلح ، محسن قاسمی ، ابراهیم شهبازی ، حبیبه سادات حسین دخت ، محمد جواد الماسی سروستانی

 

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام