گزارش برنامه رکاب زنی از پارسیان تا بندر نخیلو در تاریخ 28 و 29 بهمن ماه 1401

به نام خداوند هستی بخش

 

برنامه با شرکت ده نفر از همنوردان از ساعت ده و نیم شب چهارشنبه شروع شد . حدود یک ساعت و نیم طول کشید تا دوچرخه ها را روی سقف مینی بوس بصورت ایستاده بستیم و ساعت 12 شب براه افتادیم و از مسیر “جم” و “عسلویه” ، ساعت 7 صبح به “پارسیان” رسیدیم . پس از تعویض لباس و چک کردن دوچرخه ها ساعت 8 صبح بطرف بندر “بستانو” رکاب زدیم این مسیر 12 کیلومتر و جاده از میان کوههای زیبا به دریا منتهی میشد از فلکه “مرد ماهیگیر” در بندر “بستانو” بطرف چپ پیچیدیم و وارد جاده ساحلی بندر “مقام” شدیم .

بعد از حدود 8 کیلومتر به روستای “زیارت” رسیدیم . این روستا با ویلاها و اقامتگاه های بسیار در کنار دریا و صخره های خیره کننده قرار گرفته . کنار ساحل صبحانه خوردیم و به راه افتادیم و در ادامه مسیر  از بندر “شیو” و شهرستان “مغدان” گذشتیم . در “مغدان” چند فروشگاه  بزرگ اجناس خارجی و خوراکی هست که در رفت برای تهیه آب و در برگشت میتوان برای خرید آنجا توقف کرد . از شهرستان” مغدان” تا بندر “مقام” حدودا 35 کیلومتر هست که هیچ امکانات و فروشگاهی وجود ندارد . دمای هوا حدود 20 درجه و یک روز بعد از باران آفتابی و مطبوع را تجربه میکردیم جاده آسفات تقریبا کنار ساحل بود و منظره دریا و آسمان آبی لذت رکاب زنی را دو چندان کرده بود . تقریبا در طول مسیر موبایلها آنتن داشت . جاده باریک و دو طرفه بود ولی چون تردد کم بود مشکلی نداشتیم و در مسیر با توجه به وقت زیادی که داشتیم برای دیدن کاروان شترها و آب انبارها و ساحل های صخره ای ، همچنین گردنه عشاق که بعد از یک سربالایی تند بود توقف میکردیم .

بالاخره ساعت 3 به ساحل زیبای مکسر رسیدیم و ناهار خوردیم و به گشت و عکاسی از صخره ها و مجسمه های طبیعی حیرت انگیز مشغول شدیم ساعت پنج و نیم حرکت کردیم و بعد از 8 کیلومتر به پارک ساحلی شهرستان “مقام” رسیدیم و چادرها را برپا کردیم و با هیزمی که از شیراز آورده بودیم آتش به راه انداختیم . صبح روز جمعه وسایل را در مینی بوس گذاشته و قرار با راننده را در بندر نخیلو گذاشتیم و بطرف جاده ساحلی منتهی به بندر نخیلو رکاب زدیم .

مسیر جاده سرسبز و با طراوت بود بعد از بیست کیلومتر به بندر نخیلو رسیدیم و بعلت کمبود گازوییل در آنروز به توصیه راننده به سفرمان در بندر نخیلو پایان دادیم و بعد از بستن دوچرخه ها روی سقف مینی بوس ساعت 12 ظهر به طرف شیراز راه افتادیم در مسیر قبل از عسلویه در یک مجتمع رفاهی ناهار خوردیم و نهایتا ساعت 9 شب به شیراز رسیدیم .

 

سرپرست و مربی : مریم آریانفر

اکبر ابراهیمی – شهرام آریانفر – محمد باقر حسینی – مصطفی طاهری – لیلا صنیع شرقی- بیتا عسکری پور – الناز ارزاقی – مهناز طائی صفت – فاطمه اسکروچی

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام